Jak wybrać odpowiednie moduły programu Mieszczanin przed zakupem?
Wybór odpowiednich modułów programu Mieszczanin nie musi być trudny – nawet jeśli dopiero zaczynasz przygodę z profesjonalnym oprogramowaniem dla zarządców nieruchomości. W tym artykule pokazujemy, jak krok po kroku uporządkować wewnętrzne informacje, by rozmowa z naszym specjalistą o ofercie była konkretna i prowadziła do wyboru konfiguracji, która faktycznie ułatwi pracę. Jeśli chcesz świadomie przygotować się do wdrożenia, zapoznaj się z naszym wskazówkami.
Z naszego wpisu dowiesz się:
- Na czym polega modułowa budowa programu Mieszczanin?
- Czy przed zakupem muszę wiedzieć, jakich modułów systemu Mieszczanin potrzebuję?
- Jak ocenić potrzeby mojej firmy przed decyzją o modułach programu Mieszczanin?
- Czy z czasem mogę dokupić potrzebny moduł lub większy zakres funkcjonalny?
Chcesz być na bieżąco z branżowymi ciekawostkami oraz zmianami w prawie?
Zostań subskrybentem naszego newslettera i raz w miesiącu otrzymuj ważne informacje!
Na czym polega modułowa budowa programu Mieszczanin?
Program Mieszczanin jest zbudowany łącznie z 13 modułów. Każdy z nich jest odpowiedzialny za inny obszar pracy zarządcy, administratora nieruchomości lub ich pracowników – np. prowadzenie księgowości lub kontrola stanu technicznego budynku. System bezproblemowo wymienia informacje pomiędzy wszystkimi elementami, co pozwala korzystać z jednego, scentralizowanego źródła danych.
Jednocześnie, budowa modułowa pozwala wykorzystywać funkcjonalności każdego z nich bez konieczności posiadania wszystkich elementów systemu od razu.
Poznaj szczegóły: Jakie są moduły programu Mieszczanin?
Czy przed zakupem muszę wiedzieć, jakich modułów systemu Mieszczanin potrzebuję?
Część naszych potencjalnych klientów zna już oprogramowanie Mieszczanin i miała okazję z niego skorzystać przy innych okazjach. Jednak nawet, jeśli nigdy nie widziałeś naszego systemu w działaniu, możesz być spokojny – przeprowadzimy Cię krok po kroku po naszej ofercie, gdy nawiążesz z nami pierwszy kontakt.
Po wysłaniu zapytania do naszych specjalistów przydzielimy je odpowiedniej osobie z naszej firmy. Następnie przeanalizuje ona Twoją wiadomość i umówi się z Tobą na spotkanie zdalne. Jego celem będzie jak najlepsze zrozumienie indywidualnych oczekiwań oraz potrzeb Twojej firmy.
Po spotkaniu przygotowujemy ofertę. Jest to dokument dokładnie tłumaczący, jakie rozwiązania Ci proponujemy oraz co konkretnie one zmienią i usprawnią w Twojej codziennej działalności. Dodatkowo pokazujemy, w jaki sposób pracujemy z klientami i jakie będą kolejne kroki naszej współpracy.
Po zatwierdzeniu przez Ciebie oferty oraz budżetu, kolejnym krokiem będzie umówienie się na zdalną lub osobistą prezentację modułów. Pokażemy Ci najważniejsze elementy programu, przydatne w Twojej firmie. Spotkanie trwa zazwyczaj około 2-4 godzin, w zależności od tego, ile funkcji systemu będziemy omawiać. Ważne jest, by ze strony Twojej firmy w prezentacji uczestniczyły kluczowe osoby decyzyjne, np. prezes, główna księgowa, informatyk. Oczywiście w trakcie prezentacji odpowiadamy na Wasze pytania i rozwiewamy wszelkie wątpliwości.
W razie potrzeby, nanosimy jeszcze zmiany do dokumentu z ofertą tak, by jej ostateczny kształt odpowiadał poczynionym w międzyczasie ustaleniom. Gdy Twoja firma zaakceptuje ofertę, możemy przystąpić do podpisania umowy.
Jak ocenić potrzeby mojej firmy przed decyzją o modułach programu Mieszczanin?
Tak jak wspominaliśmy powyżej, nie musisz wiedzieć z góry, których modułów systemu Mieszczanin potrzebuje Twoja firma. Zachęcamy natomiast do tego, by zebrać informacje i ocenić priorytety Twojej organizacji po to, by trafnie określić wewnętrzne potrzeby. Przeprowadzenie rozmowy z zespołem może rzucić nowe światło na kwestię najważniejszych aspektów oraz celów, które mają być osiągnięte dzięki wdrożonemu oprogramowaniu.
Poniżej przedstawiamy kilka kroków, które warto przejść i omówić z kluczowymi członkami zespołu:
- 1 Nazwijcie swoje problemy – określcie 2-4 najważniejsze wyzwania w codziennej pracy. Mogą to być zarówno kwestie organizacyjne, jak i nowe obowiązki prawne czy problemy w komunikacji.
- 2 Odpowiedzcie na pytanie “Co chcemy osiągnąć?” – zastanówcie się, jakie są Wasze 2-4 najważniejsze cele biznesowe, czy np. w ciągu najbliższego roku chcecie poprawić rozliczenia księgowe, przejąć nowe zasoby i zarządzać większą liczbą budynków, a może skrócić czas reakcji na zgłoszenia mieszkańców?
- 3 Zastanówcie się, które procesy chcecie zmienić bądź ulepszyć i kto jest za nie odpowiedzialny – porozmawiajcie z tymi osobami i zapytajcie między innymi o to: jakie są największe wyzwania w Twojej codziennej pracy? Co chciałbyś zmodyfikować? Co chciałbyś zautomatyzować? Jakie raporty są Ci potrzebne?
- 4 Zbierzcie dane – jaką liczbę budynków i lokali obsługujecie, ilu pracowników będzie pracować z wykorzystaniem programu oraz na ilu komputerach jednocześnie.
- 5 Zdefiniujcie budżet – ustalcie kilka scenariuszy, np. budżet na wariant maksymalny lub budżet rozłożony w czasie tak, by stopniowo dokupować potrzebne moduły.
Najważniejsze kwestie, które warto przemyśleć przed analizą rynku i podjęciem decyzji o wyborze odpowiedniego oprogramowania, zebraliśmy w jednym dokumencie. Kliknij tutaj, aby pobrać bezpłatnie pomocną checklistę dla zarządcy nieruchomości:
Czy z czasem mogę dokupić potrzebny moduł lub większy zakres funkcjonalny?
Wraz z rozwojem Twojej firmy, pojawieniem się nowych potrzeb, wzrostem zatrudnienia pracowników bądź koniecznością spełnienia nowych przepisów prawa, możesz modyfikować system Mieszczanin. Możliwe jest:
- zwiększenie liczby posiadanych modułów,
- zwiększenie liczby stanowisk,
- zwiększenie liczby jednoczesnych dostępów,
- zwiększenie limitu budynków i lokali,
- zwiększenie zakresu funkcjonalnego modułów takich jak e-Mieszczanin lub e-kartoteka.
Jesteś zainteresowany programem Mieszczanin? Skontaktuj się z nami, żebyśmy mogli przedstawić Ci nasze rozwiązania!