Program Mieszczanin – instrukcja. Gdzie ją znaleźć?

Program Mieszczanin jest złożony z kilkunastu zaawansowanych modułów. Każdy z nich odpowiada za inny obszar zarządzania nieruchomościami. Chcąc jak najlepiej służyć wsparciem naszym klientom, opracowaliśmy szczegółowe instrukcje do programu Mieszczanin. W naszym wpisie podpowiadamy, gdzie je znaleźć i jak uzyskać pomoc także na inne sposoby.
Nasz tekst przybliża następujące formy pomocy dla użytkowników programu Mieszczanin:

Chcesz być na bieżąco z branżowymi ciekawostkami oraz zmianami w prawie?
Zostań subskrybentem naszego newslettera i raz w miesiącu otrzymuj ważne informacje!
Strefa Klienta – co w niej znajdziesz?
Strefa Klienta to miejsce, które stanowi centrum istotnych informacji związanych z obsługą naszej współpracy. Znajdziesz tam nie tylko spis posiadanych licencji, faktury czy umowy, ale także:
- instrukcje obsługi modułów programu Mieszczanin takich jak: System Łatwej Obsługi Nieruchomości, e-kartoteka, Finanse i Księgowość, Techniczna Obsługa Nieruchomości, Banki – płatności masowe, Kadry i Płace, Nieruchomości – Członkowie – Wkłady, Fakturowanie Sprzedaży, Środki Trwałe, Kasa, Magazyn, Zarządzanie Obiegiem Dokumentów,
- instrukcje obsługi programów instalacyjnych,
- przewodniki pokazujące krok po kroku rozpoczynanie pracy z programem Mieszczanin,
- wykaz zmian w najnowszej wersji wybranego modułu,
- wymagania sprzętowe dla programu Mieszczanin.
Aby zalogować się do Strefy Klienta, kliknij przycisk na naszej stronie internetowej (zaznaczony poniżej czerwoną ramką) lub w link: Strefa Klienta Mieszczanin.

Następnie wpisz dane przekazane przez nasz Zespół Obsługi Klienta w wiadomości mailowej, którą otrzymałeś po podpisaniu dokumentów związanych z uruchomieniem usługi:

Kolejnym krokiem jest przejście do zakładki „Dokumentacja”, gdzie znajdują się wyżej wymienione pliki PDF:

Ze względu na to, że pliki z instrukcjami są obszerne, zalecamy wykorzystywanie opcji przeszukiwania PDFów po słowach kluczowych: w przypadku systemu Windows poprzez “Ctrl + F”, natomiast na urządzeniach Mac – “Command + F”.
Co warte podkreślenia, dokumenty w Strefie Klienta aktualizujemy na bieżąco. Pobierając dokumenty z tego miejsca możesz mieć pewność, że korzystasz z najnowszych wersji instrukcji do programu Mieszczanin.
Poza dokumentacją, poprzez Strefę Klienta można także zapisywać się na webinary bądź seminaria. Organizujemy je najczęściej w formie online’owej, a tematyka dotyczy zazwyczaj funkcjonalności systemu lub zmian w przepisach prawa i ich wpływie na branżę nieruchomości.
Pomoc w programie Mieszczanin
Oczywiście moduły programu Mieszczanin są wyposażone także w różne formy pomocy, wbudowane bezpośrednio w system. Moduły stacjonarne gwarantują dostęp m.in. do pomocy kontekstowej. Oznacza to, że dla otwartego okna programu można uzyskać wsparcie, np. po wyszukaniu słowa kluczowego lub po wyborze odpowiedniej kategorii.


Z kolei webowa aplikacja e-Mieszczanin posiada internetowe centrum pomocy z artykułami, które stanowią przewodnik po najważniejszych funkcjach modułu:

Wsparcie techniczne konsultantów Mieszczanin
W przypadku problemów lub wątpliwości związanych z obsługą programu Mieszczanin, na które nie udało się znaleźć odpowiedzi w powyższych materiałach, zachęcamy do skorzystania ze wsparcia naszych konsultantów.
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez Strefę Klienta lub bezpośrednio z poziomu użytkowanego modułu. Dostępnych jest kilka kategorii:
- zgłoszenie problemu – polega na zgłoszeniu przez użytkownika nieprawidłowego lub nietypowego sposobu działania programu Mieszczanin,
- potrzeba konsultacji – jest przydatna, jeśli masz wątpliwości dotyczące tego, jak prawidłowo obsłużyć proces w naszym programie,
- potrzeba pomocy technicznej – obejmuje problemy z instalacją bądź aktualizacją programu Mieszczanin,
- przekazanie informacji – w przypadku, jeśli np. zmieniły się Twoje dane kontaktowe i chcesz nas o tym powiadomić.
Zachęcamy, by w zgłoszeniu problemu, chęci skorzystania z konsultacji lub pomocy technicznej, zamieszczać szczegóły takie jak: imię i nazwisko zgłaszającego, numer kontaktowy i adres mailowy, konkretny tytuł pozwalający łatwo zidentyfikować rodzaj sprawy, opis sprawy, a w przypadkach zgłoszeń dotyczących błędów – czas i częstotliwość pojawiania się problemu, zrzut ekranu lub nagranie oraz informację, czy baza została przesłana na serwer techniczny. Podanie wszystkich tych danych pozwala nam szybko sklasyfikować zgłoszenie, a także przydzielić je do odpowiedniego konsultanta.
Nasi specjaliści udzielają odpowiedzi w formie pisemnej, poprzez elektroniczny system zgłoszeń. Powiadomienie o komentarzu lub zmianie statusu zgłoszenia możesz także otrzymać na swój adres e-mail. Jeśli sytuacja tego wymaga, łączymy się zdalnie z użytkownikami programu poprzez narzędzie TeamViewer.
Wszystkie zgłoszenia są ewidencjonowane, co pozwala mieć bieżący wgląd w liczbę wykorzystanych jednostek wsparcia, a także – w razie potrzeby – wrócić do udzielonej porady.

Baza Wiedzy
Oprócz wsparcia dla obecnych klientów, przygotowaliśmy także specjalną sekcję na naszej stronie internetowej dla osób, które dopiero zastanawiają się nad zakupem programu Mieszczanin – jest to “Baza Wiedzy”. Zebraliśmy w niej najczęstsze pytania dotyczące wszystkich etapów procesu zakupowego, a także odpowiedzi. Podzieliliśmy Bazę Wiedzy na następujące kategorie:
- Przed zakupem
- Wdrożenie
- Licencje
- Po zakupie
- Szkolenia
- e-kartoteka
- e-Mieszczanin

Instrukcja dla mieszkańców do e-kartoteki
Aby ułatwić pracę zarządcom nieruchomości i zdjąć z nich konieczność każdorazowego informowania mieszkańców o sposobie korzystania z aplikacji e-kartoteka, uruchomiliśmy także specjalną witrynę informacyjną: https://info.e-kartoteka.pl/
Znajdują się na niej szczegółowe informacje na temat rodzajów kont użytkowników, sposobów logowania do systemu, obsługi najmu oraz praktyczne wskazówki dotyczące korzystania z aplikacji.
Dodatkowo witryna zawiera rozbudowaną Bazę Wiedzy, w której odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania. Dzięki temu mieszkańcy mogą samodzielnie znaleźć potrzebne informacje, a zarządcy zyskują cenny czas i wsparcie w codziennej obsłudze użytkowników.