Program Mieszczanin – instrukcja. Gdzie ją znaleźć?

Daria Kwaśniewska z firmy Mieszczanin

Autor

Daria Kwaśniewska

Data

7 sie 2025

5 min czytania

program mieszczanin instrukcja

Program Mieszczanin jest złożony z kilkunastu zaawansowanych modułów. Każdy z nich odpowiada za inny obszar zarządzania nieruchomościami. Chcąc jak najlepiej służyć wsparciem naszym klientom, opracowaliśmy szczegółowe instrukcje do programu Mieszczanin. W naszym wpisie podpowiadamy, gdzie je znaleźć i jak uzyskać pomoc także na inne sposoby.

 

Nasz tekst przybliża następujące formy pomocy dla użytkowników programu Mieszczanin:

Chcesz być na bieżąco z branżowymi ciekawostkami oraz zmianami w prawie?

 

Strefa Klienta – co w niej znajdziesz?

Strefa Klienta to miejsce, które stanowi centrum istotnych informacji związanych z obsługą naszej współpracy. Znajdziesz tam nie tylko spis posiadanych licencji, faktury czy umowy, ale także:

  • instrukcje obsługi modułów programu Mieszczanin takich jak: System Łatwej Obsługi Nieruchomości, e-kartoteka, Finanse i Księgowość, Techniczna Obsługa Nieruchomości, Banki – płatności masowe, Kadry i Płace, Nieruchomości – Członkowie – Wkłady, Fakturowanie Sprzedaży, Środki Trwałe, Kasa, Magazyn, Zarządzanie Obiegiem Dokumentów,
  • instrukcje obsługi programów instalacyjnych,
  • przewodniki pokazujące krok po kroku rozpoczynanie pracy z programem Mieszczanin,
  • wykaz zmian w najnowszej wersji wybranego modułu,
  • wymagania sprzętowe dla programu Mieszczanin.

Aby zalogować się do Strefy Klienta, kliknij przycisk na naszej stronie internetowej (zaznaczony poniżej czerwoną ramką) lub w link: Strefa Klienta Mieszczanin.

strefa klienta mieszczanin

Następnie wpisz dane przekazane przez nasz Zespół Obsługi Klienta w wiadomości mailowej, którą otrzymałeś po podpisaniu dokumentów związanych z uruchomieniem usługi:

logowanie strefa klienta Mieszczanin

Kolejnym krokiem jest przejście do zakładki „Dokumentacja”, gdzie znajdują się wyżej wymienione pliki PDF:

instrukcja program mieszczanin strefa klienta

Ze względu na to, że pliki z instrukcjami są obszerne, zalecamy wykorzystywanie opcji przeszukiwania PDFów po słowach kluczowych: w przypadku systemu Windows poprzez “Ctrl + F”, natomiast na urządzeniach Mac – “Command + F”.

Co warte podkreślenia, dokumenty w Strefie Klienta aktualizujemy na bieżąco. Pobierając dokumenty z tego miejsca możesz mieć pewność, że korzystasz z najnowszych wersji instrukcji do programu Mieszczanin.

Poza dokumentacją, poprzez Strefę Klienta można także zapisywać się na webinary bądź seminaria. Organizujemy je najczęściej w formie online’owej, a tematyka dotyczy zazwyczaj funkcjonalności systemu lub zmian w przepisach prawa i ich wpływie na branżę nieruchomości.

 

Pomoc w programie Mieszczanin

Oczywiście moduły programu Mieszczanin są wyposażone także w różne formy pomocy, wbudowane bezpośrednio w system. Moduły stacjonarne gwarantują dostęp m.in. do pomocy kontekstowej. Oznacza to, że dla otwartego okna programu można uzyskać wsparcie, np. po wyszukaniu słowa kluczowego lub po wyborze odpowiedniej kategorii.

pomoc program mieszczanin
pomoc kontekstowa programu mieszczanin

Z kolei webowa aplikacja e-Mieszczanin posiada internetowe centrum pomocy z artykułami, które stanowią przewodnik po najważniejszych funkcjach modułu:

e-Mieszczanin pomoc

 

Wsparcie techniczne konsultantów Mieszczanin

W przypadku problemów lub wątpliwości związanych z obsługą programu Mieszczanin, na które nie udało się znaleźć odpowiedzi w powyższych materiałach, zachęcamy do skorzystania ze wsparcia naszych konsultantów.

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez Strefę Klienta lub bezpośrednio z poziomu użytkowanego modułu. Dostępnych jest kilka kategorii:

  • zgłoszenie problemu – polega na zgłoszeniu przez użytkownika nieprawidłowego lub nietypowego sposobu działania programu Mieszczanin,
  • potrzeba konsultacji – jest przydatna, jeśli masz wątpliwości dotyczące tego, jak prawidłowo obsłużyć proces w naszym programie,
  • potrzeba pomocy technicznej – obejmuje problemy z instalacją bądź aktualizacją programu Mieszczanin,
  • przekazanie informacji – w przypadku, jeśli np. zmieniły się Twoje dane kontaktowe i chcesz nas o tym powiadomić.

Zachęcamy, by w zgłoszeniu problemu, chęci skorzystania z konsultacji lub pomocy technicznej, zamieszczać szczegóły takie jak: imię i nazwisko zgłaszającego, numer kontaktowy i adres mailowy, konkretny tytuł pozwalający łatwo zidentyfikować rodzaj sprawy, opis sprawy, a w przypadkach zgłoszeń dotyczących błędów – czas i częstotliwość pojawiania się problemu, zrzut ekranu lub nagranie oraz informację, czy baza została przesłana na serwer techniczny. Podanie wszystkich tych danych pozwala nam szybko sklasyfikować zgłoszenie, a także przydzielić je do odpowiedniego konsultanta.

Nasi specjaliści udzielają odpowiedzi w formie pisemnej, poprzez elektroniczny system zgłoszeń. Powiadomienie o komentarzu lub zmianie statusu zgłoszenia możesz także otrzymać na swój adres e-mail. Jeśli sytuacja tego wymaga, łączymy się zdalnie z użytkownikami programu poprzez narzędzie TeamViewer.

Wszystkie zgłoszenia są ewidencjonowane, co pozwala mieć bieżący wgląd w liczbę wykorzystanych jednostek wsparcia, a także – w razie potrzeby – wrócić do udzielonej porady.

instrukcja program mieszczanin

 

Baza Wiedzy

Oprócz wsparcia dla obecnych klientów, przygotowaliśmy także specjalną sekcję na naszej stronie internetowej dla osób, które dopiero zastanawiają się nad zakupem programu Mieszczanin – jest to “Baza Wiedzy”. Zebraliśmy w niej najczęstsze pytania dotyczące wszystkich etapów procesu zakupowego, a także odpowiedzi. Podzieliliśmy Bazę Wiedzy na następujące kategorie:

  • Przed zakupem
  • Wdrożenie
  • Licencje
  • Po zakupie
  • Szkolenia
  • e-kartoteka
  • e-Mieszczanin
Baza Wiedzy Mieszczanin

 

Instrukcja dla mieszkańców do e-kartoteki

Aby ułatwić pracę zarządcom nieruchomości i zdjąć z nich konieczność każdorazowego informowania mieszkańców o sposobie korzystania z aplikacji e-kartoteka, uruchomiliśmy także specjalną witrynę informacyjną: https://info.e-kartoteka.pl/

Znajdują się na niej szczegółowe informacje na temat rodzajów kont użytkowników, sposobów logowania do systemu, obsługi najmu oraz praktyczne wskazówki dotyczące korzystania z aplikacji.

Dodatkowo witryna zawiera rozbudowaną Bazę Wiedzy, w której odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania. Dzięki temu mieszkańcy mogą samodzielnie znaleźć potrzebne informacje, a zarządcy zyskują cenny czas i wsparcie w codziennej obsłudze użytkowników.

Zapisz się na newsletter

Bądź na bieżąco!